Telefon ve İletişim

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Telefon ve İletişim

Mesaj  ozgurseker Bir Ptsi Ağus. 23, 2010 6:14 pm

Telefon ve İletişim

Telefon ile İletişimin Avantajları
• İşleri ve süreçleri kısaltır. Uzun zaman içinde olacak haberleşme işlemi dakikalara indirilir ve ona göre durum şekillenir.
• Kullanım rahatlığı, iletişimi sorunsuz hale getirdiği için iki tarafında olumlu iletişimine katkı sağlar.
• İki kişi arasında olduğundan kargaşa veya çok taraflı iletişim zorluğu aşılmış olur.

Telefon ile İletişimin Dezavantajları
• Görüşme sırasında başka şeylerle ilgilenmek diyaloga verilen dikkati azaltıp konuşmanın niteliksizleşmesine neden oluyor, verimi düşürüyor.
• Görüntü probleminden dolayı beden dili faktörü devreden çıkıyor. Bu da duyguların yansıtılmasında bazı eksikliklere neden oluyor.
• Kullanım rahatlığı, telefon iletişimi ile yüz yüze iletişim arasında uçurum oluşturabilir. Telefonda rahat davranan insanlar, bu rahatlığı hayata aksettiremeyebilirler.

Görüşme Öncesi
• Görüşme planı yapmalı fakat sırasına bağlı kalmamalıyız. Planı konuşmanın akışına göre uygulamalıyız.
• Eğer acil değilse, sabahın erken saatleri ile gece aramamaya özen göstermeliyiz.
• Kolay ulaşılabilirlik için gereken tedbirleri almalıyız.

Arama
• Eğer arama karşı taraftansa çok bekletmemeye, eğer bizim tarafımızdansa çok çaldırmamalıyız.
• Sinirli olsak bile güler yüzlü telefonu açmalıyız. Bu konuşmanın seyrini tahmin edemeyeceğimiz kadar etkiler.
• Görüşme için sessiz ve rahat ortamları tercih etmeliyiz. Söylenilenleri tekrarlatmak iletişim kopukluğuna sebep olur.
• Görüşmeye başlamadan oturuşumuzu dikleştirmeli, konuşmaya odaklanmalıyız.

Görüşme
• Konuşmaya selamlama ve “iyi ..…” kalıplarıyla başlamalıyız. Nazik ses tonu ile güzel bir giriş, tüm görüşmenin kader noktasıdır.
• Kendimizi tanıtmalı ve karşımızdakini tanımalıyız. İsmiyle hitap etmek iletişimdeki kopukluk durumunu engeller.
• Müsait olup olmadığını, herhangi bir ses problemi olup olmadığını kontrol etmeliyiz. Zor şartlar altındaki görüşme işkenceye dönüşebilir.
• Samimiyet ifade eden kelimelerle hitap etmeliyiz fakat bazı gayriciddi hitaplardan(aga,canım,kanka) uzak durmalıyız. Bu tip hitaplar mesajımızı zayıflatır.
• Karşımızdakinin anlatımına bölücü olmayan, onaylayıcı kelimelerle katılmalıyız. Konuşmamasını bölmemeliyiz fakat ölü gibi dinlemek konuşan için “dinlenilmiyorum” hissine sebep olur. Uzun anlatımdan sonra anladıklarımızı özetlemeliyiz.
• Samimiyeti bozmayacak ölçüde “Teşekkür ederim”-“Lütfen” gibi kullanımlarda bulunmalı, görüşmeyi “teşekkürler, iyi günler” şeklinde sonlandırmalıyız.
• Abartılı ifadelerden kaçınmalı, seviyeyi kaybettirecek söylemlerden uzak durmalıyız. Telefonla iletişimdeki hatalar ilişkileri düzelmesi zor bir sürece sokabilir.

ozgurseker
Admin

Mesaj Sayısı : 16
Kayıt tarihi : 13/06/10

Kullanıcı profilini gör http://fikroloji.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz